چند نکته برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی در مسافرت‌ها


مطالعات نشان می‌دهد، بسیاری از مردم در سفر با به اشتراک‌گذاری تصاویر خود لحظات خوش‌ سفرشان را به یادگار می‌گذارند. تنها کافی است بعد از خرید بلیط هواپیما در روزهای باقی‌مانده سفرتان چند دقیقه‌ای در صفحات عکاسی اینستاگرامی چرخی بزنید تا نحوه عکس گرفتن با گوشی‌های هوشمند را یاد گرفته بگیرید.
پاک کردن لنز فراموش نشود
اولین کار موقع عکاسی تمیز کردن لنز است. اکثر مردم توجه نمی‌کنند که تلفن‌های همراه ما همیشه در معرض گردوغبار و خاک است. تمیز کردن لنز باعث وضوح و دقت زیادی می‌شود. با خرید بلیط هواپیما به مقصد رسیده‌اید، همیشه عکس‌ها را در زاویه‌ای بگیرید که تلفن در موقعیت افقی باشد. زیرا هدفتان این است که بیشتر مناظر در تصویر اصلی بگنجد. بعداً آن را در قالب مربع به‌طور مستقیم در اینستاگرام برش دهید و آنچه را نگه‌دارید که دقیقاً می‌خواهید مخاطبینتان ببینند.
اشاره به نکته‌ای از عکاس حرفه‌ای خالی از لطف نیست: ” اگر می‌خواهید یک عکس خوب بگیرید، از کثیف شدن نترسید” بنابراین اگر می‌خواهید با خرید بلیط هواپیما بهترین عکس‌ها را از منظره‌ای بگیرید یا یک شات بسیار اورجینال داشته باشید، دنبال زوایای جدید باشید، از زمین، از بالا، از رودخانه و چندین مکان دیگر که مردم دیگر نمی‌توانند دسترسی داشته باشند، البته زمانی که به‌جایی می‌روید حتماً به پشت سرتان نگاه کنید، چون ممکن است محو در طبیعت شده و راهتان را گم کنید.
از اپلیکیشن های دیگر در عکاسی استفاده کنید
اگر بدانید چطور عکسی را ارسال یا ویرایش کنید، امکان ندارد عکس بدی گرفته باشید! دوست داشته باشید یا نه، اکثر افراد حرفه‌ای برای داشتن شات های عالی زاویه‌ها را تنظیم می‌کنند، البته بیشتر عکس‌هایی که با موبایل گرفته می‌شوند نیازمند ویرایش هستند. چندین برنامه ویرایش در دنیا وجود دارند اما من دو مورد را اینجا برایتان پیشنهاد می‌کنم: PS Express and Snapseed
توجه به فوکوس گوشی
هنگام خرید بلیط هواپیما به یاد داشته باشید که اکثر موبایل‌های هوشمند این امکان را به شما می‌دهند که با لمس صفحه گوشی فوکوس خوبی روی شی موردنظر خود داشته باشید. این ابزار هنگامی‌که سعی در افزایش عمق رادارید، باورنکردنی است. هرچقدر نزدیک به شی‌ء موردنظر باشید، فوکوس بیشتری خواهید داشت. این کار باعث می‌شود تا زمینه عکس تار گردد.
روشنایی کلید اصلی است
طی روز دو زمان طلایی وجود دارد، اگر امکانش باشد، بهتر است در صبح زود یا عصر که نور نرم‌تر می‌شود، عکاسی کنید، زیرا بهترین فرصت برای ایجاد سایه‌هاست و بهره‌گیری از نورهای طبیعی راه‌حلی برای خلاص شدن مصنوعی بودن عکس‌هاست.
نوت اضافی: سعی کنید در صورت امکان تقارن را حفظ کنید و یا تعادل را با خط‌چین ایجاد کنید. گاهی اوقات شما می‌توانید از برگ‌ها یا شاخه‌ها به‌عنوان قاب استفاده کنید.
با عناصر طبیعت بازی کنید
ابرها، پرندگان و اشعه خورشید عناصر خوبی هستند که به‌عکس های شما زیبایی خاصی می‌دهند. باران دشمن شما نیست. دفعه بعد که طوفان آمد بیرون بروید، پیاده‌روی کنید و از بازتاب‌های آن به نحو احسن استفاده کنید. بعضی از انعکاس‌ها حالت سحرآمیزی به‌عکس ها می‌دهد. هنگام خرید بلیط هواپیما نیز به هوای آن منطقه توجه کنید تا از این نعمات الهی هم استفاده کرده باشید.
زمان‌بندی در عکاسی یعنی همه‌چیز
مانند اکثر دوربین‌های عکاسی، گوشی‌های آیفون از کیفیت نور در سطح عالی برخوردار هستند. برای مناظر و چشم‌انداز دراماتیک، وقتی خورشید در افق و پایین است- مانند صبح زود یا اواخر بعدازظهر عکاسی کنید. البته روزهای ابری خود نیز باعث عکس‌های بی‌نظیری می‌شود. وقتی بلیط هواپیما تهیه کردید و زمانی رسیدید ‌که خورشید در بالای آسمان است (حوالی ظهر)، به داخل ساختمان‌ها بروید (موزه‌ها، کافه‌ها، بازار، رستوران و غیره) و عکاسی در نزدیکی پنجره و داخل ساختمان، مردم، غذا، و غیره عالی می‌شود “
مراقب آنچه در قاب عکس دیده می‌شود باشید
وقتی از مناظری شات می‌گیرید، سعی کنید عمق چیزی را نشان دهید، زیرا کمک می‌کند تا مقیاس را نشان دهید و دیدگاه دقیق‌تری داشته باشد. خلاق باشید؛ با در دست داشتن بلیط هواپیما مثلاً دست خود را طوری بگیرید که گویی ساختمان امپراتوری را به دست گرفته‌اید.
از فیلتر عکس‌ها چشم‌پوشی نکنید
استفاده از فیلترها در اینستاگرام عالی است، باکمی روشنایی و اشباع رنگ‌ها عکس‌های بی‌نظیری خلق کنید. بعضاً عکس‌هایی با پس‌زمینه ساده خیلی بهتر از بقیه هستند. با تنظیم رنگ‌ها در صفحه اینستاگرام عکس‌های خیلی بهتری خواهید داشت. به نظر من کیفیت بهتر از کمیت است، بنابراین با خرید بلیط هواپیما مطمئن باشید که نور و زمینه در حد عالی باشند.
در موقعیت خودتان خلاقیت بیشتری داشته باشید
عکس از انواع و اقسام زاویه تشکیل می‌شود. موقعیت خود را نسبت به شرایط عکس عوض کنید. دائماً عکس از یک زاویه یا موقعیت تکراری خسته‌کننده خواهد بود. مثلاً خم شوید، از زاویه کناری عکس بگیرید، یا دراز بکشید یا مثلاً از حیوانات یا بچه‌ها در عکس‌هایتان استفاده کنید. برخی از عکس‌ها را از زاویه بالا بگیرید.
همیشه آماده‌باشید
عکس‌های یهویی می‌تواند بهترین عکس‌ها باشند، پس همیشه آماده خلق مناظر یا لحظات حماسی باشید. تنها کاری که باید بکنید این است هنگام خرید بلیط هواپیما، دوربینی با بهترین کیفیت و بلوتوث دار باکارت مموری تهیه کنید و آماده رفتن شوید. بنابراین دیگر نگران ذخیره‌سازی عکس‌ها نخواهید بود. دوربین‌های سبک‌وزن و کوچک که هم حملشان آسان باشد و هم هرجایی خواستید با خودتان ببرید. البته باید مجهز به وای فای باشد تا همان لحظه بتوانید عکس‌ها را به‌طور مستقیم به گوشی هوشمند خود بفرستید و در اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.



Comments

Popular posts from this blog

سفر بک پکی در بلیط هواپیما

زمان کوتاه برای خرید بلیط

خرید بلیط چارتر هواپیما